Metody a formy práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (SPU, ADHD) - OBJEDNÁVKA
Akce č. 1-01-2-32
Obsah:
Legislativní rámec, nové přístupy k žákům v rámci společného vzdělávání (obecné didaktické metody výuky, přímá podpora, míra podpůrných opatření). Práce se žákem se SVP s poruchou v oblasti čtení, psaní, počítání (symptomy dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, syndrom ADHD - teorie spojená s praktickými ukázkami problémů těchto žáků). Možnosti podpory žáka (přímá podpora, PLPP, IVP, úpravy obsahu a výstupů výuky, součinnost školy se školským poradenským zařízením - zpráva a doporučení, stanovení cílů a jejich vyhodnocení, míra podpůrných opatření). Ukázky a příklady metod a forem praktické realizace podpory - systém hodnocení žáka, individualizace výuky, modifikace učiva, respektování specifických potřeb žáka. Ukázky a příklady metod a forem praktické realizace podpory - jak nejlépe porozumět žákovi s SVP (forma výkladu, určení priorit, krokování, individualizace času, názornost, zpětná pozitivní vazba, rizika neúspěchu, podpora pozitivních strategií ve výuce, komunikace s žákem i se třídou, práce s písemným a čteným projevem, motivace).